сряда, 13 април 2011 г.

Как хотелите да си докарат допълнителни приходи?

Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела. Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес", която се проведе от 15 до 17 март т.г в хотел "Шератон" в София.

Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.

Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Като услуги, за които се плаща, е и гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажа.

Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, или пък луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.

Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Хотелите могат да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.

Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и ПР, без да се натрапва на клиента. Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него.

И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си. Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар